1 Mayıs 2013 Çarşamba

30 Nisan 2013 ve bir Piknik

İnsanın içinden geçenleri kağıda dökmesi kendisini anlayıp çözümlemede hatta tanımada önemli rol oynayabiliyor. Bu çerçevede bugün yaşadığım travmatik olayı kendime açmak istiyorum. Mesele müdür beyin okul saatinde öğrencileri (23 kişi) pikniğe götürmekten bir güzel kalaylaması fırçalaması vesaire. Kendimi çok kötü hissettiğim nadir olaylardan biridir. Evet böyle bir durum ahlaki sosyal ve vicdani olarak sorgulanabilir. Ders saatinde neden öğrencileri pikniğe götürür bir öğretmen. Esasen benim böyle bir fikrim yoktu. Diğer öğretmen arkadaş yarım gün olan okuldan öğleden sonra gidelim hafta sonu kalabalık olur dedi. öyle karar aldık ama bu sefer öğrenciler okul çıkışı geç olur diyerek o günü devamsızlık yapmak istediler. Buraya kadar öğrencileri olumsuz yönlendirdiğimiz, okula devamsızlık yapmaları konusunda teşvik ettiğimiz söylenebilir. Peki bu durum vicdana etiğe sorumluluk bilincine ne derece muhaliftir? Bir endüstri meslek lisesinde bilgisayar bölümüne giden osym sınavlarında çok iddiaları olmayan, mevcut eğitim sistemi içindeki bu öğrenciler yarım günlük devamsızlık ile kendi istekleri ile yaptıkları bu davranışla ne kaybettiler!? Cevabı ne olursa olsun o sözleri hakettiğimi düşünmüyorum. Kırgınım ve geçeceğini de sanmıyorum.

Hiç yorum yok: